Søk i denne bloggen

lørdag 13. november 2010

Pitaburger

Burger i pita er en av mine favoritter. Fra enkel løvstek med syltagurk og løk som du stapper i et pitabrød, eller tjukke burgere med fetaost og chili servert i ett lunt brød med en god klatt hjemmelagd hummus...Hummus er by the way lett å lage og er supersunt i tillegg. Bløtlegg tørka kikerter, det smaker mye bedre, kok og mos med hvitløk, sitron, pepper og salt. Jeg liker å ha støtt kummin i. Bland inn god olje og bladpersille til slutt. Jeg så en oppskrift på Niklas mat på svt som jeg likte, på burger med en søreuropeisk vri; bland ca. 500 gram lam eller kjøttdeig med en god bit fetaost i terninger, en rød chili, salt pepper og litt brød som er bløtlagt. Spe med litt vann og elt godt sammen. Form litt lubne kaker som du steker/griller...putt i pitabrød med tomat, rødløk og hummus. enjoy!

3 kommentarer:

  1. glemte tahini (sesampasta) viktig! 3-4 ss til 400 gram kikerter

    SvarSlett
  2. Burgerne på bildet er såkalte "sliders" dvs miniburgere. Størrelsen gjør de mer appetitvekkende synes jeg...disse er grillet på balkisen

    SvarSlett
  3. Så gøy at du har begynt å blogge om mat. Det kler deg :) Sjekk ut denne gode nyheten:

    http://www.bondebladet.no/mat-og-marked/2010/11/11/bygger-mathall-for-lokalmat-i-oslo-sentrum.aspx

    Trine

    SvarSlett