Søk i denne bloggen

tirsdag 16. november 2010

Søndagsmiddag

På søndag lagde jeg økologiske kjøttkaker. På noen store supermarkeder har de kjøttdeig fra Norgården. Koster noenogfemti kroner for 400g, men jeg synes det er verdt det. Leste en artikkel av Christoffer Sjuve ang. kjøttkaker og boller. Han trodde at man hadde oppbløtt brød i kjøttdeigen for å drøye den, men sannheten er at brødet får kakene til å holde på væsken og dermed bli saftige. Jeg bruker alltid allehånde i kjøttkaker og gjerne ingefær og muskat. Prøvde et triks jeg har hørt om å ha bakepulver i deigen for å få de fluffy, men merket ingen effekt...
Kålstuing er jo alltid godt til, men kanskje litt kjedelig...egentlig kan man lettkoke alle typer grønnsaker og blande med en litt tjukk bechamelsaus. Jeg brukte brekkbønner, og det blei veldig godt.
Og vi bruker ikke posesaus gjør vi vel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar